Ervaar je problemen met het laden van je elektrische auto door een storing aan je laadpaal? Dat is natuurlijk erg vervelend. In veel gevallen kunnen we je op afstand helpen. Neem hiervoor gerust contact met ons op.
Voor ondersteuning bij een niet-werkende laadpaal is onze Eflux klantenservice 24/7 bereikbaar via +31 (0)850185243.
Let op: houd de code bij de hand die je kunt vinden op de Eflux-sticker.
Voor alle andere vragen kun je ons bereiken tijdens onze reguliere openingstijden via 0172-745559.
Kies hieronder jouw merk laadpaal en bekijk de veelgestelde vragen met de bijbehorende oplossingen. Kun je geen antwoord op je vraag vinden? Bel dan onze klantenservice.
Hier is een uitleg voor het interpreteren van de verschillende lichtindicatoren op je Zaptec laadstation, die helpen bij het diagnosticeren en oplossen van laadproblemen:
Geen Licht
– Mogelijke Oorzaken: Laadstation is niet geactiveerd in de Zaptec Portal, er is geen stroom vanuit het stroomcircuit, er is een onjuiste aansluiting, of er is sprake van een productfout.
– Actie: Controleer of de stroom aanwezig is.
Blauw Licht
– Betekenis: Het voertuig wordt opgeladen, of het laadstation is aangesloten op een voertuig en klaar om te beginnen met laden.
Groen Licht
– Betekenis: Opladen is voltooid, of authenticatie is geslaagd.
Geel Licht
– Betekenis: Wacht op autorisatie via de app of NFC/RFID-kaart, of het voertuig staat in de wachtrij in de Zaptec Portal.
– Actie: Autoriseer via de app of met een NFC/RFID-kaart.
Rood Licht
– Betekenis: Er is een fout gedetecteerd.
– Actie: Ontkoppel het voertuig en herstart het laadstation. Als het rode licht blijft branden, neem dan contact op met je installateur.
– Rood Knipperend Licht: Duidt op een mislukte authenticatie.
– Actie: Controleer of de RFID-tag/laadkaart is gekoppeld aan je gebruikersprofiel. Ga naar de Zaptec Portal om te controleren of je gebruiker toegang heeft om te laden op dit laadstation.
Paars Licht
– Betekenis: De oplader voert een kritieke firmware-update uit, wat normaal gesproken ongeveer 3 minuten duurt.
Bij het interpreteren van deze indicatoren is het belangrijk om de relevante acties uit te voeren of contact op te nemen met de juiste ondersteuning voor hulp. Dit kan essentieel zijn om een veilige en efficiënte laadervaring te waarborgen.
Bij storingen aan laadpalen van uw provider kunnen we u helaas niet direct ondersteunen.
Voor actuele updates, raadpleeg:
De laadpaal voert momenteel een kritieke firmware-update uit. Dit duurt normaal gesproken 3 minuten. Bluetooth is in deze periode niet beschikbaar.
Alle hier getoonde lichtstrips zijn zijwaarts gedraaid om op de pagina te passen. De linkerkant van de afbeelding is de onderkant van de ledstrip.
Er zijn drie hoofdoorzaken waarom de oplader constant rood licht geeft:
Een constant rood lampje met een waarschuwingsgeluid geeft aan dat de installateur de draden verkeerd heeft aangesloten. Neem contact op met jouw installateur om het te laten installeren in overeenstemming met de meegeleverde installatiehandleiding en probeer het opnieuw.
Om de lader te resetten, moet de laadkabel losgekoppeld worden van de lader. Als het rode lampje blijft branden, neem dan contact op met ondersteuning:easee.com/support.
Twee andere foutindicatoren waarvan je op de hoogte moet zijn:
De secundaire lader heeft de verbinding met de hoofdlader verloren. Dit komt meestal door een grote afstand ertussen of door obstakels die het signaal verstoren.
De oplader wacht om te worden geconfigureerd.
Als je de oplader vaak hebt geprobeerd te configureren maar de lichtstrip geel blijft knipperen, is er mogelijk een probleem met de RFID-chip op de achterplaat. Neem contact op met ondersteuning:easee.com/support.
Er zijn een aantal redenen waarom er geen licht in uw ledstrip zou komen. Deze omvatten:
Hier kunt u de status van Easee zien. Meld een storing als u denkt dat er iets mis is en dit niet op deze pagina vermeld staat.
Er zijn drie verschillende oorzaken waarom uw kabel vastzit.
Er zijn twee methoden om de laadkabel te verwijderen. De eerste methode wordt bovendien getoond in de video aan het einde van deze pagina.
Probeer ze in deze volgorde.